- gammal tant med hål i huvudet

onsdag 7 december 2011

Tjäderstigen...

ibland gillar jag Tjäderstigen, men inte just nu...
Just nu skulle jag kunna spränga Tjäderstigen.

Jajanå...
Jag vill gå och sova, typ nu, men nää, det går inte. För jag måste dammsuga upp all spån som ligger i mitt kök.
Men nu har jag kafferast...
Fast helst skulle jag vilja sova.

Jag gillar inte Tjäderstigen när jag måste hålla på med spån.
Jag gillar Tjäderstigen när jag får sova.
Jag kommer att gilla Tjäderstigen när köket är färdilagat!
Å det är det snart... :)

Ännu mer skulle jag gilla Tjäderstigen om jag hade kunnat få en kyl med ismaskin hit när den gamla ändå gick sönder, men det får jag inte. :(
För bökigt! För dyrt! För onödigt!

Åh, vad jag hade velat ha en ismaskin!
Ismaskin!
Hej, jag heter Jenny och jag har en ismaskin, hade jag kunnat säga då...
Hej, jag heter Jenny, vill du ha lite is? Från min ismaskin alltså, hade jag också kunnat säga...
Men men...
Jag får försöka klara mig utan...
Jo.
Jag får försöka vara glad i alla fall, även om mitt liv säkert skulle se mycket bättre ut med en ismaskin!
jo, nog är det skillnad på att ha ismaskin och att inte ha det...
men nu ska jag fasen gå å suga spån, så jag får ett kök i alla fall!
Kök är bra!
Å billig öl och bananer kan också vara bra fakiskt, jo, det kanske duger.
Huvudsaken är ju ändå att jag har en kaffebryggare...

3 kommentarer:

  1. hahahahahahaha o vilka bilder sen!!!!!!!!!!/Mamma

    SvaraRadera
  2. Hörrö har du insett att du världens läge nu att motivera köp av ny ismaskin!? Blir grymt mycket billigare med ismaskin än att behöva ha billig öl och bananer i kylen hela tiden. Och det där med att spränga är nog mer i teorin, det går över. Det gjorde det för två personer jag känner mycket väl när de fick utlopp för sitt uppdämda hävdelsebehov genom diverse kalkonrullar och passerade 25.

    SvaraRadera
  3. Haha, jo det är sant, sprängningstankarna går nog över... Om han nu inte brås på sin mor som jämt vill spränga hela världen fastän hon är en mycket gammal tant idag...
    Det lät jäkligt kul när han sa det iaf, jag brukar ju vilja spränga det mesta, men jag kan inte komma på att jag har berättat det för mina grabbar... Det kanske helt enkelt är genetiskt?
    Vad gäller ismaskin så är de helt enkelt för gammalmodiga mina hyresvärdar. Även om det skulle gagna mig ekonomiskt då är det svårt att få dom att haja läget lixom... :/

    SvaraRadera