- gammal tant med hål i huvudet

tisdag 18 september 2012

stackars lilla söta...

Mårdhund!

Usch, så besvärligt den får ha det! :(
Först blir den plockad från sitt hemland, virrar omkring i de norrländska skogarna, förvirrad, förvånad och missanpassad...
Börjar slå rot, skaffar barn och käkar grodor.
Å så Pang!
Poff!
Nu ska ni skjutas era fula och besvärliga Mårdhundar!, säger människan.
Jajamen, varenda en av er!
För att ni äter upp alla våra svenska små grodor och fåglar!
Shas!
Försvinn!
Dö!

:(

När jag blir stor ska jag rädda alla stackars Mårdhundar!
Jag ska bygga en stor Mårdhundsfarm ute i skogen dit alla Mårdhundar får komma.
Där ska de få en massa goda grodor att äta.
Sen ska jag klia dom och busa med dom.
Å sen ska jag skjutsa tillbaks dom till Asien.
Där de vill va.
Där de hör hemma.

Då kan våra grodor fortsätta att leva och alla blir glada och lyckliga!
Förutom jag då, som hann bli bästis med alla Mårdhundar innan jag skjutsade hem dom...
Jag kommer att sakna dom var dag!
Jo.
Jättemycket faktiskt.

Kanske jag sparar två?
Kan man ha Mårdhundar tillsammans med getter?
Det tror jag.
Jag ska ha det!
Mårdhundar och getter, jao, jao.

När jag blir stor...

 
 
 

 

2 kommentarer:

  1. aahahaha, och sen ater mardhundarna dina getter, och sa far dom barn.. sa har du 10 mardhundar, och inga getter. :D ar ju iofs mysigt ocksa...

    SvaraRadera
  2. :O :|
    Oj! Det tänkte jag aldrig på!
    :(
    Men, näe, mina mårdhundar gör inte så, mina mårdhundar äter bara potatis!

    SvaraRadera