- gammal tant med hål i huvudet

måndag 4 oktober 2010

Tjoho!

ojoj, nu skenade visst klockan igen... Skulle ju gå och sova för länge sen men råkade ta fram min stickning...
Min stickning är rosa, det var nästan det enda garnet som min kära mor hade hemma... Rosa, ljusblått och kanske lila fick jag med mig... Alla mina favoritfärger... Eller? Men kul att börja sticka iaf. Få se nu bara om jag får till det... Funderade på att göra en mössa, men vet inte om det kanske blir en väska istället, nåja, det syns ju sen...
Kanske det blir nånting helt annat... En benvärmare kanske? Vet inte riktigt hur storleken blir, men nånstans kring mössa eller benvärmarstorlek ser det ut att bli... Just nu...
Hmm, måste nog virka nånting också, det känns lite fegt att bara sticka... Jag ska virka en påse till min mobil! En påse som man kan hänga runt halsen! Rosa...
Känns som att jag kommer att bli ganska snygg med min rosa hemstickade mössa och min rosa mobilpåse! Om det nu blir en mössa... Men blir nog snygg hursomhelst! Oavsett om det blir en mössa eller en benvärmare skall jag bära den till vittne av dess prakt! Jajamen!

Hmm, dagens visa är denna här
Fin låt och bra som fan, jopp, jopp...

Annars är allt fortfarande som vanligt...
Inte riktigt på topp och ganska trött...
Tur man är gammal och snart ska grävas ner!

Nääh, packa ihop grabbarnas kläder tills imorgon då och kasta mig i sängen, om jag skyndar mig så hinner det ju inte bli så jätte sent ändå!
Så nu skyndar jag mig! Upp och igång!
För när Jempa rör sig står blixten stilla... Kanske gäller det tiden också?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar