- gammal tant med hål i huvudet

torsdag 30 september 2010

Dreamlife...

En dag ska jag vinna jättemycket pengar! Å då menar jag riktigt mycket pengar, inte några fjuttiga miljoner utan här snackar vi miljarder!
Tror jag kommer att ha det ganska så bra då.
Ett hus ska jag bygga då, eller jag ska inte bygga det för jag ska anställa ett gäng snickare och arkitekter som gör det precis som jag vill! Fast jag kommer nog att hjälpa till lite ändå, bara sådär litegrann i smyg för jag tycker ju att sånt är riktigt kul!
I skogen ska mitt hus stå, så ska jag ha en egen sjö, en mycket stor sjö ska det vara, med inplanterad fisk i massor! Abborrar och lax ska det bo i min sjö tillsammans med andra goda fiskar. Ett par nettingar kan också få simma omkring för dom är roliga att kasta fast på folk...
Hmm, jag ska ha ett mysigt hus på ena sidan av sjön, inte för stort och inte för modernt, men fint! Fint och mysigt!
Så ska jag odla en massa goda grönsaker på min stora fina gård och en stor fin trädkoja ska vi fixa också, jag och grabbarna, men hyr nog in lite snickarhjälp där också så det håller...
Biorum- helt klart!
Relax. jajamensan!
Öppen spis i köket, vardagsrummet, sovrummet, mysrummet, relaxen och kanske i hallen blir nog också bra!

Så ska vi ha ett båthus med två båtar, kanot, kajak och några plastbåtar och vattenskotrar. En båt ska vara en gammal eka utan motor och en båt ska vara snabb, ny, fin och kanske gul? Jo, gult blir bra och ekan ska bara vara träfärgad...
På andra sidan sjön ska jag ha ett till hus med massor av djur! Tre hästar, två kor, några smågrisar, ankor, tuppar, får, getter, och en åsna! Där ska jag bo varannan vecka när jag inte har barnen för Vidar är ju allergisk... Katter och hundar ska jag givetvis också ha, men inga kaniner för de är ganska tråkiga...
Varannan vecka när jag inte bor med djuren så får någon djurvän bo där gratis och sköta om allt... Kanske en stackars fattig sate som bor i en etta på stan och älskar att vara ute i skogen och sköta om en massa djur, jo, det blir nog bra!
I huset utan djur ska det finnas ett otroligt roligt lekrum med en massa klätterställningar, madrasser, bollhav och allt möjligt...
Skulle kunna tänka mig att ha en stor sal som man kan spela en massa bollsporter i , men det kanske är lite överdrivet... :/ Fast kanske ändå inte? Fast det får ju inte bli för stort mitt hus ändå...
Jag bygger helt enkelt en anläggning några kilometer in i skogen! Där ska det finnas pool, tennisbana, minigolf, gympasal, längdhoppssandlåda och plats för att kasta kula och spjut...
En mysavdelning ska det också finnas nära poolen med lite engelskt pub stil, där kan man fixa god mat och dricka öl!
Åh, det blir ju perkekt med pool och allt, då slipper jag ha en stor pool vid huset för det passar inte riktigt in där... Fast en inbyggd badtunna ska det finnas på altan till huset, en stor amerikansk altan ska det vara med gungstol och så...
Ett äppelträd ska vi ha nedanför altanen, ett stort äppelträd som det hänger en däckgunga i, fast det måste inte vara ett äppelträd, det går lika bra med en rönn... Eller en ek! Ek blir bra, dom är stora och fina! Gungan ska ju inte hänga som en gunga som man sitter på utan som en gunga man hänger i!
Så blir det en liten pool på gården också, men bara en liten! Liten och mysig med en massa fina buskar och blommor till, så blir det liten ö i mitten av poolen där man kan ligga och sola, fast bara en liten ö då såklart...
En bäck måste vi ju också ha! Ja, klart vi ska ha en bäck med en massa fina stenar i, fast inte hårda småstenar utan runda släta lite större stenar som man kan gå barfota på!
En bro ska jag givetvis ha över bäcken! Å under bron ska jag bygga en liten fiskestuga, omålad ska den vara, den ska vara sådär grå som att den är riktigt gammal, med gamla rostiga stora spikar i, några som sticker ut som man kanske fastnar i ibland...

Nä, nu ska jag gå och skrapa min trisslott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar