- gammal tant med hål i huvudet

söndag 6 januari 2013

Hundrafemtiotvå...

timmar, ca, har det hunnit gå av det nya året.
Det ska jag berätta till grabbarna när de vaknar, eller kanske inte...
De är väldigt intresserade av att höra om tid och timmar, men när det kommer till tidsuppfattning så brister det...
Så risken är att om jag berättar hur många timmar det har gått på detta år, så kommer de att vilja veta hur många sekunder det är...
å hur många minuter...
å hur många gånger man hinner räkna till 60 på hundrafemtiotvå timmar...
å hur många timmar det är kvar tills det blir sommar?
å hur många timmar det är kvar till jul...
å tills jorden går under...
å hur många timmar det var sen dinosaurierna levde...
Å si å så, å jo, det är ju bra, frågvis ska man va, men jo... Näe, jag tänker nog ändå inte berätta.

Jag har haft ett bra 2012!
Jag har just suttit och sorterat bilder från min mobil, det var trist, jobbigt och besvärligt, men nu är det gjort!
Nu ska jag dricka påtår och surfa runt lite tills grabbarna vaknar.
Vad jag gör uppe innan grabbarna, det är fan ett mysterium!
Ingen aning?!
Men jo...
2012...

Nu ska jag berätta om allt intressant jag har varit med om tjugohundratolv, med hjälp av mina nysorterade mobilbilder.

I Januari tjugohundratolv hade Are mycket kortare hår, vi var på bio och grabbarna på Tjäderstigen bakade chokladbollar.



I februari såg jag solen, bakade bulla, friterade kyckling, såg på när Vidar lekte, tappade sönder ett fat... Å en flaska matolja på Rimi...







I mars såg jag på när Vidar lekte, jag hälsade på Arja, Are hamnade i en besvärlig situation och Vidar tankade bilen.




Å, jo, näe...
Jag ber om att få återkomma...
Kanske...
För nu blev jag less!
Nu ska jag lägga mig och se slutet av morgonnyheterna tills grabbarna vaknar.

Adjö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar