- gammal tant med hål i huvudet

söndag 28 november 2010

Fröken duktig...

Dessa sorter har Jempan bakat idag... Fyra plåtar blev det, jajamensan!

















Ojoj, så duktig och huslig jag har varit idag!
Jag har även dammsugit, vaskat, dammtorkat, diskat, möblerat om på grabbarnas rum, julpyntat, bytt gardiner och varit allmänt jävla flitig idag!
Jaja, köpa hem lite snygg  plast från Buketten då och knyta nån rosett på så har man fixat några gottepåsar till släkt och vänner, vad heter sån där plast jag tänker på? Hmm, tappade bort ordet... :/
Jaja, det kommer väl tillbaks, annars får jag väl ringa till mamma eller syrran, det brukar jag få göra när jag tappar bort ord...
På tal om att tappa bort ord så har jag ju glömt bort att ta min medicin nu säkert en hel vecka känns det som! Flera dagar har jag då glömt den i alla fall.... Oj då... Jag behöver ju komma ihåg att ta den varje dag ju! Om jag skulle göra det så skulle jag kanske inte tappa en massa ord hela tiden eller vara så vimsig och senil... :/
Jag måste köpa mig en sån där dosett från Apoteket! Visst heter det dosett? Joo, klart det heter dosett!
Å cellofan heter det ju, kom jag just på! Den där fina plasten som finns på Buketten, cellofan!
Ha! Nog kan jag! Inte behöver jag nån medicin!
Fast kanske alla karameller hinner ätas upp innan jag får köpt hem nå plast? De brukar gå åt rätt snabbt faktiskt... Grabbarna kommer ju imorgon, de lär ju vilja smaka några hundra stycken i alla fall...
Nåja, jag får tillverka nya sen, julgodis brukar man ju få göra ett par gånger så här kring jul...
Själv har jag bara smakat en... En kolafylld choklad blev det till mig, sen var jag inte sugen på nå mer...
Hiho, nå, det känns som att jag fått gjort en hel del idag i alla fall, så nu kan jag lugnt åka iväg på operation utan att känna städ och pyntpress! Det är ju bra! Nu måste jag bara fixa julklappar till alla barn så är det lugnt! Tänk att snart är det jul! FAN, jag har ju glömt att köpa ljus till adventljusstaken, det var ju det jag skulle göra! Men det fixar jag imorgon, får dra ner en sväng på Dompan när jag har stigit upp, måste ju ändå handla mat till när finaste grabbarna kommer!
Näfan, nu ska jag dra mig till sängs tror jag! Inbillar mig att jag ska slå på en film, men fan bara för att jag käkar tralala betyder det inte att jag blir en superhjälte och klarar av hur mycket som helst! Nä, sova behöver tanten göra nu! Sova är skönt!

Dagens visa blir idag dagens visor, bara för att!
Dagens visa # 1
Dagens visa # 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar