- gammal tant med hål i huvudet

torsdag 19 maj 2011

I dag är verkligen ingen vanlig dag!

för i dag fyller min Are sju år!
SJU!
7
Sieben
Seven
Seitsemän
Ja, det är fasen otroligt så STOR han har blivit min "lilla" Are!
Vi hade planerat att dagen till ära dra till Luleå som en överraskning, jag, pappan och bägge grabbarna. Där skulle vi gå på Teknikens Hus och på Leo's Lekland.
Men i stället måste vi få magsjuka.
Vi har alla hunnit drabbas...
Nu senast var det Johan pappans tur. Han fick i går.
Så jag for och hämtade Are och fick göra en ny panikplan till hans födelsedag.
Vidar är hos pappan, de blev sjuka efter mig och Are, så jag och Are blir tillsammans nu och Johan och Vidar, så de inte smittar oss så vi får tillbaks eländet!
Så snabbt ner på stan och handla i går, en mjuk pepparkaka och grädde som jag fick snöra i hop till en liten tårta i går kväll, å några ballonger, å köttfärs på burk... Det är faktiskt Are's favotitmat- köttfärs på burk, på sant. Håhå jaja...
Nåja, det funkade ju i alla fall. Are blev jätteglad när jag väckte han med tårta på sängen :D
Sen har vi käkat en god frukost tillsammans och sen tog han på sig finskjortan och finvästen innan jag följde han till skolan. En massa hårklet skulle han också ha, det är viktigt att se snygg ut på sin födelsedag för min lilla älskling!
Fast min lilla älskling ser ALLTID snygg ut!
Min Are!
Tänk att det nu är sju år sen jag fick fara in till Sunderbyn och föda min första son!
Det var ju inte det lättaste jag har varit med om...
Efter typ ett dygn på förlossningen blev det akut kejsarsnitt och sen blev det många, många, massor med timmar på intensiven innan jag fick komma till min lilla groda. Men det var det värt!
Jag hade kunnat ligga en vecka på förlossningen!
Tre veckor hade jag kunnat ligga där t.o.m.
Ett år hade jag också kunnat ligga där för att få min Are!
Ja, ni hajar, jag hade självklart kunnat ligga där hur länge som helst! :D
För resultatet är fantastiskt! Helt underbart fantastiskt!
Are... Med sin kanin herr Åström... Struttar omkring på skolan just nu med sin stylade frisyr och är SJU år!

Jag har tyvärr inga bebis bilder på Are i min dator :( För dom har jag i fotoalbum... Dom ska vi kika på i dag jag och Are. Men här är några bilder från när han var mindre i alla fall :D
  
Här drygar han sig och gör ett Tschhh liknande drygljud, så som han brukar göra i bland...
Såå jäkla fin grabb!
Kastar in några bilder från i morse också innan jag går och vilar, för nu börjar jag känna mig ordentligt trött...
 


Haha, Are blev jätteglad över sin prinsesstårta, han låg i går och önskade att han ville ha en rosa masipanprinsessa på sin prinsesstårta på lördag, en riktig prinsesstårta då, en grön.
Å jag frågade om jag inte skulle göra Fantomen eller kanske en drake, men nä, han ville ha en prinsessa!
Så frågade jag vad han tror att killarna i hans klass säger då när han har en prinsessa på tårtan när de kommer på kalas och då skrattade han bara och sa att han vill ändå ha en prinsessa :D
Jag tycker det är bra att han står för vad han vill, skit i vad andra tycker, gillar grabben rosa prinsessor, så nog jäklar ska han få en rosa prinsessa på sin tårta! Helt klart! För jag tänker ändå göra två. Å på den andra kanske jag råkas göra en drake... Eller en spindel... Eller nå... :p

Nä, nu ska jag tippa ner mig själv i sängen och sova till 11.45. Då ska Are hämtas från skolan. Fy fan så trött jag är. Å fryser gör jag också. I morgon ska jag vara pigg. Å varm. Å arbetande. Jag hoppas det i alla fall!

En liten familjebild bara...

Dagens visa blir den som Are lyssnar mest på just nu. Lite kär är han också i J. Lo. Fast inte lika kär som han är i Shakira. Fast mest kär är han ändå i mamman sin :D Å mamman hans är massor av kär tillbaks!


Öh! Förresten! Min kära faster Stina fyller ju också år i dag! Det är ju viktigt! Ett stort hurra till faster Stina! Hon gillar jag! Vi måste fara och hälsa på hon nån dag, helt klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar