- gammal tant med hål i huvudet

fredag 6 maj 2011

TGIF!

Å sol blev det ju... Det var ju som attans... :/
Jag hade ju planerat att lägga mig på soffan och se på Dexter hela långa dagen ju, nu vet jag inte riktigt...
Fast jag tror nog ändå på soffan? Soffan känns ju som ändå skön...
Fast jag borde ta mig ner på stan och köpa en Tip Top och en Loka... Jag är GRYMT sugen på en Tip Top till kaffet...
Om jag hade haft en karl idag så skulle han ha fått fara ner och köpa det till mig och sen slå på kaffe.
Å om jag hade haft en karl i dag så hade vi nog mest troligt inte legat i soffan hela långa dagen utan hittat på nånting i stället... Typ kört bil eller nå... Han hade kört och jag hade åkt. Å ätit glass i bilen skulle vi ha gjort, å lyssnat på musik. På dEUS hade vi nog lyssnat tror jag, det känns som det.
Så hade vi nog brummat i väg till Vuollerim en sväng känns det som, det var många år sen jag var dit. Det finns ett fint ställe där minns jag uppe på en kulle bland nå träd, så ser man vattnet därifrån. Där hade vi kunnat sitta och dricka lite kaffe...
Joo, det hade varit nå...

Sen hade vi fortsatt köra uppåt tills vi hamnade i typ Norge.
Då hade det blivit varmt ute, riktigt varmt. Stekhett.
Å då hade vi sålt bilen och köpt oss nån kajak ist. Eller kanske en kanot? Så hade vi paddlat i nå fjordar och tältat lite varstans och kokat kaffe över öppen eld. För det blev ju semester då kom jag på, så vi hinner ju det! Å det är inte Blålvon vi kört dit med- för den skulle jag aldrig sälja!
Joo, så hade det varit- om jag nu bara haft en karl...

Sen hade vi råkats paddla lite konstigt så vi hamnade i Ryssland. I nord Ryssland. Där hade vi sålt vår båt till en rik norrman som var på genomresa, så hade vi köpt oss en liten bil. Med bilstereo så vi kunde fortsätta lyssna på dEUS.
Så kunde vi ha bilat oss neråt och bo på lite motell här och där.
Så hade vi köpt såna där ryska dockor.
Inte för att jag tycker att dom är särskilt fina, men bara för att... Det finns säkert nån som vill ha dom när vi kommer hem.

Sen hade vi blivit less på att bila och i stället satt oss på tåget. Transibiriska järnvägen! Hoh, så kul!
Å när vi ändå var åt det hållet så skulle vi ju givetvis måsta fara till Rumänien! Men jaa, till Transylvanien!
Så skulle vi tjoffa på där i kring, lite hit och dit... Kanske med bil igen?
Kanske vi hade gått på nån konsert? Det finns säkert nå kul att lyssna på där i kring?
Å sen måste vi ju skynda oss och sälja bilen och köpa flygbiljett hem för då har det säkert hunnit gå en vecka och då får ju jag barnen!

Sen hade vi fortsatt att mysa på med grabbarna, kanske vi hade farit till lycksele och bott i stuga?

Jo, nog hade det varit fint. Men nu har jag ju ingen karl, å det är svårt att göra allt det där själv... Så det får nog bli soffan ändå. Snart. Först ska jag göra kaffe och kanske orka mig ner på stan och köpa en Tip Top. Vi får se, vi får se...
Dagens visa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar