- gammal tant med hål i huvudet

fredag 2 september 2011

det växer fina svampar...

här utanför...
Jättesöta är dom!
Fjällig Bläcksvamp verkar det vara lärde jag mig nyss efter lite googlande... Coprinus comatus...Passar visst bra att friteras, kanske jag skulle plocka in ett gäng och kasta ner i fritösen?
Då blir säkert mina grabbar jätteglada... Not.
Jajanå...

De säljer spännande mat på Coop...
Fileki- strimlad komage... Har aldrig smakat det, men mums så gott det låter!
Å så innehåller det inte gris, å det är ju bra... För gris har inte så mycket i komage att göra tycker jag...
Men joo, jag tror att vi har helgen räddad faktiskt... Med lite Fileki och friterad Fjällig Bläcksvamp kan det ju inte fela.
Synd bara att jag har lovat grabbarna plättar...
Men de går säkert med på att käka plättar en annan helg.
Men nää, nu ska jag sova, trött som fan är jag...
Datorn låter schkwäääh, schkwäh, schkwääh, för jag har lagt in mina augusti bilder från mobilen...
Det var mycket jobbigt tyckte min dator...
Jag tycker att min dator är mycket jobbig...
Jag tycker att min dator kan dö i en eld!
Men inte riktigt ännu, för jag har fasen inte råd att köpa mig en ny... :/
Jajanå, sova då, annars kanske jag själv dör i en eld... Typ i plötslig självantändning... Det kan hända vid extrem trötthet tror jag.
Dagens visa blir den jag spelar just nu, men snart slår av för jag orkar inte höra på datorns schkwäääh, schkwäh, schkwääh i bakgrunden...

Gute Nacht!

2 kommentarer:

  1. Fattar faktiskt inte så mycket???? /Mamma

    SvaraRadera
  2. Nä du gör ju sällan det kära mor, men jag tycker om dig i alla fall!

    SvaraRadera