- gammal tant med hål i huvudet

tisdag 4 mars 2014

2013


har varit för rätt länge sen nu, å jag har inte gjort nån tillbakablick ännu.
Så jag tänker göra det nu.
Jag tänker inte skriva om våra små triopser nå mer. Inte just nu iallafall. För de dör :(


Allihop.
Poff!
I max sju dagar lyckas vi få ha dom hos oss.
Allt är så sorgligt och vårt akvarium står tomt.
Nästa vecka ska vi kläcka mer triopser. Denna gång har vi beställt från Tyskland. 
Så har vi beställt bättre mat å algjox å sånt.
Vi måste även beställa en ordentlig pipett, ty våran gick sönder.
Så som mitt hjärta håller på att göra efter alla dessa dödsfall.

Nåja.

Jag lämnar triopserna och berättar om mitt 2013 vilket jag inte har något minne av över huvud taget.
Men jag har bilder. Från min mobil. I tusental.


2013


Januari:


Jag började slita bort skivor som satt på sovrumsväggen.

Vi gick med sopor.
Vi formade ägg med Johans nya äggformare som jag så snällt köpte till han i julklapp.
Vi planerade hur vi skulle resa till Gävle. Vi tog bilen, vilket enligt denna planering verkar ha varit ett stort NEJ!
Vi hyrde ångmaskin och ångade ner tapet från tre väggar i sovrummet.
Vi upptäckte att det blir rätt fint när man sliter lite kors och tvärs i nio tapetlager och bestämde oss för att göra en fondvägg av det hela.
Vi är idag väldigt nöjda med vår fondvägg!
Fast mamma tycker att den är ful.
Det tycker Johans mamma också.
Jag skruvade ihop nånting. Jag tror att det måste ha varit Vidars byrå.
Å drack vin.

Jo, det var mitt januari.
Jag åt ägg, kastade skräp, planerade resa, ångade ner tapet och skapade en fondvägg.
Nu måste jag gå och duscha för jag har färg i mitt hår. Det har nog suttit i alldeles för länge, så jag får återkomma med resten av mitt 2013 en annan gång.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar