- gammal tant med hål i huvudet

lördag 19 mars 2011

ett stycke blogg

med några rader text...
Jaha, vad nytt?
Det är fredag, det var det inte sist jag skrev, å fredagar är bra, dom gillar vi!
Särskilt fredagar när grabbarna är hemma, de andra fredagarna kan jag lika gärna hoppa över faktiskt... Förutom förra fredan då, den var okej för då var det ju fest! En fest med mycket bra musik, det är fasen inte illa men tyvärr ganska sällsynt... :/
Å nästa fredag blir nog också okej fast jag inte har hemma grabbarna, för då är det fest igen! Fast mest troligt en fest utan bra musik, fast ändå säkert en helbra fest, för då är det personalfest! Å dom brukar inte vara så illa!
Jaja, men nu är det inte en fest fredag i alla fall, fast ändå är det ju lite fest på ett sätt, för jag har ju grabbarna!
Jag är glad! :D

Det som däremot är mindre bra är att vi tydligen har en källargubbe här i huset som tar barn! Han har visst 30 barn inlåsta just nu, usch, det är inte bra! Det har min lilla Vidar berättat till moster Maja idag... Det som är lite bra i alla fall är att han inte orkar gå högst upp, så mina barn är ju säkra då! Så länge vi stannar kvar här uppe!
Jag som hade tänkt att vi skulle dra nå skrillning imorgon, men inte vågar jag ner med dom nu...
Fast jag vet inte om det blir skridsko- åk imorrn, vi har inte riktigt bestämt vad vi ska hitta på ännu...
Är lite sugen på Haparanda ändå, eller kanske Teknikens Hus i Luleå?
Nå, vi får se vad som blir... Har inte ens kollat vad det blir för väder ännu... Om det blir finväder så skulle ju annars ett stycke grillning inte vara helt fel...
Jaja, jag får fundera lite mer på det i morgon...
Så hade jag även en liten fundering på att fara å åka buss, grabbarna åker ju aldrig buss... Men så fick jag höra att lokalen inte går på helgerna... Det var ju lite kasst...
Fast man kan ju åka storbuss till typ Töre, men vad ska man göra i Töre medan man väntar på bussen hem då?
Å vad kostar det att åka storbuss? Har ingen koll där faktiskt...
Nä, vi ville ju ta lokalen ut på Näsbyn, det är mycket mer spännande! Fast det vågar nog inte mina grabbar för där händer ju så mycket hemskheter...
Bland annat så bor där tydligen en gammal tant som frågar småpojkar om de vill ha action... Å om de svarar ja, så tar hon dom och stoppar ner dom i en svart påse i sin bil och sen försvinner dom! :O Har tydligen hänt flera gånger! Fast en gång när hon hade tagit ett barn så kom polisen! Å då tog polisen barnet, för han hade minsann rymt från dagiset sitt, å så får man ju inte göra...
Sånt har Vidar koll på... Jo, han vet mycket om vad som händer ute på Näsbyn... När jag frågar var han får höra allt sånt så berättar han att det är dagisfröken som berättar det till han...
Hmmm, jag undrar ju det...
Nää, kanske vi ska hålla oss borta från Näsbyn ändå...
Helst ska vi nog sitta högt uppe i våran lägenhet hela helgen och passa oss för källargubbar och Näsbytanter...

Jaja, nu kom min lillasyster tillbaks efter ett kort avbrott så nu kastar jag in dagens visa och drar härifrån...
Från datorn alltså, inte från lägenheten- för det skulle jag aldrig våga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar