- gammal tant med hål i huvudet

torsdag 10 mars 2011

God kväll!

Jaha, idag för hundra år sen föddes jag!
Då var jag svarthårig, söt och smal...
Sen när jag blev tolv så slutade jag växa på längden, eller var det kanske när jag var tio jag slutade växa?
Jag minns inte riktigt...
Sen slutade jag vara smal också, men det var när jag blev typ tjugotre...
Sen lät det bara poff, så var jag hundra!
Å här sitter jag nu, hundra år gammal, kort, tjock, blek och inte det minsta söt.


Fast jag är glad i alla fall! :D
Joo, glad är jag i massor. Särskilt idag! För jag har ju fått så många grattis, kramar och presenter! Å då blir man ju glad.
Imorgon ska jag också vara glad, å om jag råkas vakna sur så får jag helt enkelt sura mig genom arbetsdagen och sen fara hem och supa mig glad, jo, för i morgon är det fäst! Fäst på kalas!
Trött som fan är jag, det har jag varit hela veckan... Eller jag har ju varit trött hela livet, men kanske lite extra mycket just nu i veckan? Jo, för att jag lär mig en massa nya saker på jobbet, då blir mitt huvud överansträngt och då blir jag trött... Fast det är kul att lära sig nytt! Jao, fast svårt! Fast mer kul än svårt ändå. Jaja, jag är glad i alla fall, mer glad än trött, fast jag är kanske inte så jätteglad just nu ändå, för nu är jag nog mer trött...

Jaja, bra dag i alla fall, både på jobbet och hemma. Så har jag ju fått äta tårta, med fem deciliter grädde på :P
Så har jag fått en massa fina presenter! Typ thékoppar, badgrejer, thé, en mumiefigur med stor grön mun, läppstift å så... Å snabbkaffe har jag ju oxå fått! På jobbet, så nu slipper jag det hemska automatkaffet som vi har där som ger ajaj i magen. Härligt! Nu kan jag dricka massor av gott kaffe på jobbet å det är ju bra! :D Mina små grabbar hade fått välja fritt vad de skulle ge till mig så av Vidar fick jag en leopard mönstrad bad- bomb och av Are fick jag ett mycket fint läppstift i färgen typ röd- orange... xD
Hoho, så söta dom är! Så följde det med ett gratisprov på en parfym också som tydligen var från pappan, sa dom... Hohoho...
Å så har jag ju fått en prenumeration på Uti Vår Hage i tidig födelsedagspresent oxå. Ej att förglömma! Åhh, så jag längtar tills den kommer!
Jaja, orka räkna upp presenter... Fast jag gillar mina presenter jättemycket! Joo, jag gillar dom som fan! :D
Yes!
Vad mer har hänt i mitt liv då?
Kanske inte så mycket ändå... Jag har glömt min tvättid ikväll... Jag har även glömt min medicin... Säkert finns det mer saker som jag har glömt, men det gör inget. Bara jag kommer ihåg att gå och sova snart, för jag är ju som trött...
Så måste jag ju hinna vila lite tills imorgon! Yey!
Viktigt att vila!
Utan vila blir man knäpp, å vem vill gå omkring och vara knäpp?
Jaja, nu ska jag snart gå och läsa mig några sidor ur syrrans kvarglömda bok innan jag somnar, sen när jag vaknar är det fest!

God natt alla ni ynglingar där ute, nu ska gammeltanten gå till sängs...

Dagens visa går till mig! För jag kom just på att jag ju inte alls fyller hundra år, utan sexton! Jaa, sexton år fyller jag ju, knasigt att jag trodde att det var hundra... :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar