- gammal tant med hål i huvudet

måndag 3 januari 2011

Duktiga jag!

I dag var en stor dag för Jempa!
Hon har nämligen kört omkring själv i Luleå! First time ever! Å det funkade faktiskt :D
Var och skjutsade min lillasyster till Porsön, så tänkte jag att jag drar en sväng till Storheden innan hon skulle hämtas upp igen och skjutsas tillbaka till Kalix...
Hoh, kan ju säga att det kändes nervöst, väldigt nervöst... Först blev jag tvungen att passera ett rödljus, det gick bra, följde bara efter bilen framför och den visste hur man körde.
Sen blev det lite svårare... 
Kom till en rondell, såg en skylt som det stod Storheden på och körde efter hur pilen pekade...
Efter att ha kört ett tag började jag bli nervös... Kändes inte riktigt rätt, men jag fortsatte i alla fall...
Efter att ha kört ganska länge efter samma väg insåg jag att -nää, det här var inte rätt väg och gudskelov hittade jag ett ställe att vända på, så jag vände...
Körde tillbaks hela vägen och svängde sen av åt ett annat håll... Nu började jag bli riktigt nervös för det kändes inte heller riktigt rätt... :/
Hoh, nu började hjärtat klappa och fläkten i bilen lät så högt så jag inte ens hörde mina egna tankar vilket resulterade i att jag blev tvungen att prata högt för mig själv i bilen. Prata, väsa och göra funderarljud...
Jag var alldeles för nervös att börja kolla efter hur man slog av fläkten som bara lät högre och högre... Tillslut lät den som ett jetplan ungefär... Men det funkade bra när jag tänkte högt...
När jag kom fram till en grill och hade läst ordet Tuna på flera skyltar insåg jag att jag var fel igen... Så jag vände vid grillen, där det för övrigt var på väg två gamla tanter över vägen. De två gamla tanterna stannade och vinkade förbi mig fast de var på ett övergångsställe. Åhh, så söta dom var! Jag ville bara stanna bilen och äta upp de två gamla tanterna, så söta var dom! De ville inte vara till besvär för att de gick så sakta och vinkade så glatt när jag passerade. Jag vinkade tillbaks och kände mig glad i hela kroppen!   
Nåja, jag körde i alla fall åt ett tredje håll nu och då kom jag till en korsning med hus åt bägge hållen, bostadshus... Små bostadshus, villor alltså... Hmm, nä, det var ju inte heller rätt insåg jag och gjorde en U- sväng, ofta Storheden ligger mitt i ett bostadsområde... :/
Men så, när jag stod i korsningen på väg ut från bostadsområdet så såg jag plötsligt en massa bilar som körde åt samma håll. Massor med bilar. Då insåg jag att aha- de måste ju vara på väg till Storheden, så jag följde efter dom och det gjorde jag helt rätt i för de skulle faktiskt till Storheden! :D
Fan så bra det kändes att hitta fram! Sen gick allt super! Swoschade in på parkeringen som om jag ägde den och gick in på HM.
På HM hittade jag ett par jeans. -Åh, dom kan jag prova tänkte jag och kollade efter storlekar... Min storlek fanns inte så jag tog med mig ett par i storleken större och ett par i storleken mindre och gick in i provhytten...
Började med de mindre och de var för stora!
Hämtade ett nytt par i en ännu mindre storlek och de var också för stora:D
Så jag hämtade ytterligare ett par mindre och de satt bra. Fan så najs det kändes! Jag är på rätt håll i alla fall även om jag har en lång bit kvar...
Så jag köpte jeansen och tre par mindre trosor för jag såg att mina inte hade så bra passform när jag stod i provhytten... xD
Ett par knästrumpor i ull fick jag också med mig.
Sen hann jag inget mer för då skulle Maja hämtas upp igen.

Nu tvättar jag... Min andra maskin.
Kom ner i källaren när jag trodde att den första maskinen var färdig för att se att det var flera minuter kvar! Ahh, så o- kul det var... Å kallt! Satan så kallt det var i tvättstugan!
Men så kom jag på den smarta idén att jag kan ju slå på torkskåpet och ställa mig i det, så det gjorde jag och genast kändes allt mycket bättre! Varmt och skönt! Glad blev jag :D Glad över värmen och glad över att ingen granne kom medan jag stod inne i torkskåpet...

Nä, nu ska jag fortsätta med tvätten och hitta mig nånting att äta för jag är hungrig som fan! Å ägg har jag! Ha! Jag ska äta ägg! Stekt ägg! Fast det skulle vara godare med kokt ägg på hårdbröd... Hmmm, kanske kokar ändå, jag har ju all tid i hela världen, får ändå inte gå och sova innan 22.20 för då kommer pappa hit med min bil och hämtar hem sin bil.

Å just ja, en annan bra sak: jag stämplade in kl 06.16 på jobbet idag, fan så duktig jag är! Det finns ju liksom igen gräns över hur duktig jag är! Å medicinen åt jag i morse också... Ojojoj, vilken tjej jag är! :D

Nä, dagens visa då. 

Hej då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar