- gammal tant med hål i huvudet

måndag 10 januari 2011

från klant till vigolant!

Trött idag med... Så trött att jag råkade nappa till på soffan medan jag hade besök... Treeeevligt... :/
Fast det gör inget, en liten napp kan nog ändå vara bra ibland, då är jag ju tyst ett tag i alla fall... :P

Nu ska jag sluta klanta mig! På sant! Idag har jag klantat mig... Det har jag nog varje dag sedan jag föddes... Tappar saker hela tiden å så... Men nu är det slut! Jajamen, nu ska jag börja tänka på vad jag gör- hela tiden!
Hela dagen började klantigt när jag inte fick ut bilen från parkeringen... Den slirade fast :/ Jag skottade, gasade, backade, gungade och skottade lite till men tillslut kom jag varken fram eller bak, så då blev jag tvungen att gå...
Fick hjälp sen efter jobbet att få ut bilen från parkeringen, sen skottade jag parkeringen och grusade igen mina gigantiska slir- gropar, så imorgon kanske det funkar bättre?
Fick en massa tips också på hur man gör när man kör bil... Jag vet inte riktigt hur man gör när man kör faktiskt, han som gav mig körkort måste ha varit full...
Tydligen så gör jag visst helt fel när jag backar... Det hade jag aldrig kunnat tänka mig... :P
Bjöd på Pizza sen som tack för hjälpen och sen nappade jag på soffan... Kanske blev trött för att jag lärt mig så mycket nytt?

Klantade mig på jobbet sen också, fast inte så farligt ändå... Råkade fastna med hörlurskabeln i en kökslåda så den flög ut- tjoff! Sen när jag kom fram till bordet så råkade jag spilla lite kaffe å sen när jag torkat upp det så fastnade jag i lådan igen... :/  Orka vara klant hela tiden lixom...

Vet inte hur mycket porslin jag tappat sönder egentligen och det är ju inte kul, jag gillar ju mitt porslin... :(

Så här fint lyckades jag göra i lördags... :/ Smörkniven fattar jag inte hur den kunde krascha faktiskt, smöret var då inte hårt, men den som bara knosades av i alla fall...


Lite andra fina blandade bilder från i december...
lite socker...

Mammas lykta fick åka tre trappsteg ner när jag råkade tappa en julklapp på den...

Julklappen... Den hann jag tappa tre gånger ute i snön...

En av många tallrikar som fallit offer för min klumpighet... Å jag gillar mina tallrikar! :(
Joo, så är det... Sån är jag :/ Å då har jag ju inte bilder på allt som jag lyckats tappa heller...
Som telefon idag när jag blev tvungen att gå till jobbet, swosch, så låg den framför mig i snön...

Jaja, men nu är det färdigtappat och färdigtklantat! Nu är jag super uppmärksamma vältänkta vigolanta Jenny! Hon som har koll på allt och aldrig klantar sig! Åh, så skönt det känns! :D

Nä, nu ska jag lägga mig raklång under täcket på soffan, det gillar jag! Orkar inte städa undan allt julpynt som jag egentligen tänkte göra idag, det får helt enkelt bli en annan dag! Kanske imorgon?

Dagens visa! Oj, så bra musik det fanns när jag var ung! Ganska duktiga snubbar ändå med tanke på att de var typ fjorton femton år när de gjorde denna visa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar