- gammal tant med hål i huvudet

onsdag 26 januari 2011

tot joj a!

oj, det känns som att jag inte har bloggat på flera år, fast det var ju inte så länge sen sist såg jag nu... Nåja, nu känns det som att det är jättelänge sen i alla fall, så nu tänker jag skriva upp varenda bokstav som finns bara för att jag kan! Å för att jag vill!
Slutade tidigt idag, eller inte tidigt egentligen, men jag ides inte jobba över som jag har gjort tidigare i veckan...
Fast jag behöver jobba över så jag blir av med mitt minus på flexen, men jag behöver också städa här hemma känns det som.
Ojojoj, hur här ser ut! Helt otroligt! Hjälp, hilfe, help lixom! :O
Tvättid har jag sen också, det ska då tvättas järnet! Kläder å sängkläder, ja allt jag hinner tvätta ska jag tvätta! Så blir det dammning, vädring, dammsugning och skurning så här är fint sen när lillasyster kommer och ser serie med mig. Vad ska jag bjuda hon på ikväll då? Hmm... Nånting gott i alla fall :P
Sen ska jag sova.
Å stiga upp tidigt i morgon, har fasen lyckats med det nu två dagar i rad och det är ju bra :)
Å efter jobbet imorgon ska jag fara på gymmet! :D Eller mitt emellan jobbet... Jobba, gymma, hem och duscha och sen jobba vidare. Brabra...

Gäller att ha en plan för varje dag när jag inte har grabbarna, annars funkar jag inte... För det är så hemskt att vara utan dom :(
Å idag är det onsdag... Måndag, tisdag, onsdag... Ett, två, tre... Börjar känna mig sur och lättirriterad nu... Det blir så... Söndag kväll när de har åkt och allt är så tyst är nog värst, då är jag lessen... Sen blir det måndag, då börjar jag planera... Planera, planera, planera, varenda dag måste planeras! Helst varje sekund! Så planerar jag under veckan- hela tiden... Sen blir jag sur... Sur, arg och irriterad... Så blir det helg tillslut och det är väl sådär... Ibland funkar det bättre, om man har nå kul att göra... Fast dom känns ganska långa helgerna utan grabbarna... Jättelånga :( Å sen, tjoff, söndag! Åhhh, härliga söndag! Härliga supervackra söndag! Då kommer mina två bus! Då blir mamman glad igen! I en hel vecka! Å det är ju kul :D
Nå, veckan har jag fördrivit med att jobba i alla fall... Har inte gjort så mycket annat... Har inte ens hunnit muppa så mycket med lillasyster, bara en liten stund varje kväll...
Idag blir det ju då städa och serie, imorgon gym och jobb och sen är det helg... :/ Har bara några halvplaner för helgen så där måste jag lägga på ett kol känner jag och planera in en massa mer! Hade tänkt ha fest i helgen, men den blev framflyttad, så nu är jag lite smått planlös... Annars hade det sett ut ungefär såhär:
Fredag: Jobba, duscha, supa.
Lördag: sova till klockan 18.00, minst och sen göra lite annat...
Söndag fortsätta sova till klockan 16.00 åtminstone, handla, städa och få hem barnen!
Men nu blir det inte så... Vad ska jag skaffa mig för sorts plan?
Att inte festa känns ganska bra ändå, det är dyrt att festa! Så lugnt blir bra. Då kan jag jobba en sväng på lördag, det behövs ju! Så har jag ganska kuliga saker att göra just nu på jobbet faktiskt... Ibland gör jag faktiskt lite kuliga saker där, lite kuliga i alla fall- i smyg, men också på sant... Jaja, nånå...
Nu dricker jag kaffe! Det är najs! Har inte gjort kaffe här hemma på flera dar! :O För jag har ju inte varit hemma....
Dricker kaffe och lyssnar på musik gör jag...
Du du duu du ruu ru come crawling faster du du duu du ruu ru obey your master... Så ungefär lät det nyss ur mina högtalare... Härligt! Det gillar jag!
Jaja, näää, tänk om jag skulle rafsa i hop nå kläder då och börja tvätta? Nu har jag ju fått skriva en massa bokstäver i alla fall....

Dagens visa får bli den jag sist lyssnade på min telefon. När jag gick hem från jobbet idag. Yep!
Hepp!

2 kommentarer:

  1. Hörru jag har planer för din helg. Jepp, då slipper du planera. Håhå, vi ska ju på Nova och träna järnet. Jadå, svetten skola spruta både lördag och söndag. Då vet du det!

    SvaraRadera
  2. Men NAJS!!! FasN så glad jag blev nu! :D

    SvaraRadera