- gammal tant med hål i huvudet

fredag 17 september 2010

Hmmmm

fundarar på ett nytt inlägg här då, mest för min kära grannes skull! :)
Fast har egentligen inte så värst mycket att blogga om idag för min hjärna är ganska trött...
Klockan har slagit 03.00 och jag tänkte försöka komma mig på jobbet kl. 06.00...
Ofta försöker jag det... Komma mig till kl 06.00 alltså, men helt ärligt, det har nog bara hänt typ fyra gånger på tre år...
Extremt morgontrött är jag och extremt trött på dagen kring lunchtid är jag också...
Jag är även trött innan lunch, efter lunch, vid middagstid, på kvällen, ja man kan nog påstå att jag är trött mest hela tiden!
Så har det alltid varit, jag är helt enkelt född trött!

Nu funderar jag så som jag brukar fundera när klockan har hunnit skena, om det alls är någon idé att sova innan jobbet? Så brukar jag fundera ända tills jag äntligen somnar... Oftast slår jag på en serie och vips så sover jag- på soffan... Sen är det inte så lätt att stiga upp...
Ett jobb med flextid är inte alltid ett bra alternativ. Ganska skönt visserligen, men ibland önskar jag att vi hade fasta tider!
Det man tänker på morgonen är inte alls ett bra tänk! Varför tänker man så knasigt när man är trött?
Jag brukar vakna lite senare än planerat, så tänker jag att "oj, nu hinner jag ändå inte till kl 06, så då är det lika bra att somna om... Vips så är klockan 08.30, vilket är så långt våran flextid sträcker sig om morgnarna och då inser man hur dum man varit som inte steg upp fast man var trött...

Varför sover jag då inte när jag ändå alltid är så trött? Ja, det kan man ju fundera på... Har faktiskt inget svar på den frågan...

Nä, nu ska jag lägga mig på soffan och se serier till jobbet börjar!
Väckaren ställer jag på 05.30, jag måste ju hinna på jobbet tills klockan 06.00 idag!
Inte för att jag har tänkt sova nånting alls inatt, men om jag skulle råkas somna kan det ju vara bra att ha ställt väckaren så jag tar mig upp i tid!

God morgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar