- gammal tant med hål i huvudet

lördag 11 september 2010

Tjooh

Så jag gillar denna låt!
Helt otroligt så bra den är! Jag blir så glad och lycklig av den! Skulle vilja vrida upp volymen rejält just nu men si det går icket, för grabbarna ligger och sover! Ja, det är sant, de sover faktiskt! Men nu är det inte så att de inte har stigit upp ännu, för det gjorde de vid 5- tiden nån gång... De har hunnit vilda och låta och bråka och gapa i många timmar så de kan gott få vila sig en sväng!

Egentligen är det ju nu som jag borde köra i gång med min städning, men man måste ju hinna dricka kaffe och blogga lite också... Viktiga grejer!
Mikrat kaffe dricker jag, för jag har inte orkat brygga nytt ännu... Sen är det ju mycket ekonomiskt att inte kasta bort kaffet som finns kvar i termosen sen i går kväll och jag har ju gått och blivit ekonomisk nu så...
Eller åtminstone tror jag att jag har blivit ekonomiskt, fast i själva verket är jag bara fattig...
En fattig gammal tant med ful mage...
En fattig gammal tant med en ful mage full av gammalt mikrat kaffe...

I dag skulle man kunna blogga om vädret för det är helt underbart ute idag, lite höstkyligt men varmt och soligt samtidigt! Me like! Idag måste vi nog dra oss till mina föräldrar och härja sönder deras gård, kanske man skulle bege sig till skogen också? Jo, jag tror nog att det får bli skogen! Kanske vi grillar på lite pinnbröd och dricker varm choklad och kaffe!
Fast helt ärligt så är jag lite rädd för att vara ensam i skogen med grabbarna... Alltså jag klarar ju av det, men helst har jag med mig nån... Jag är lite rädd för att det ska komma en björn, fast inte lika rädd som för att jag ska ramla omkull nånstans och slå huvudet och svimma av, eller ramla ner i en sjö och få kramp... Det skulle innebära att grabbarna blev själv i skogen och det är jag rädd för! Jag behöver lixom någon som ser till att mamman klarar sig så mamman kan se till att grabbarna klarar sig...

Jaja, kanske jag får med mig någon till skogen sen? Annars far vi själv, eller så far vi inte alls... Man kan ju dricka varm choklad hos föräldrarna! Grilla pinnbröd också för den delen!
Åh, jag skulle vilja fara och fiska! men jag äger varken fiskespö eller mask så se det går icket!
Nästa år ska jag äga både fiskespö och mask! Då ska jag fiska abborrar varje dag och halstra dom. Åh, för halstrad abborre är det godaste Jempa vet!

Jaja, ett städ då tills grabbarna vaknar kanske? Fast jag kanske ändå skulle behöva göra nåt annat...
Tex. se en serie?
Läsa en serie?
Vila?
Dricka tretår?
Äta en frukt?
Surfa?
Ojojoj, det finns alldeles för många saker att göra!
Men nu tror jag att jag ska kolla runt på lite tatueringar så jag får lite inspiration för till veckan ska min allra vackaste bästaste Annagumma göra mig fin igen!
Jo, så får det bli!
Tretår och ett stycke surf då, sen blir det städa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar