- gammal tant med hål i huvudet

torsdag 23 september 2010

Jobbigast idag...

var nog när jag skulle diska!
Så trött så trött och så enormt mega mycket disk! Det var disk överallt! Var jag än såg: disk, disk, disk...
Kände att det var mest synd om mig i hela världen när jag stod där vid diskhon med grabbarnas bråkande och gapande i bakgrunden. Usch så jobbigt det var!
Men så hände det nånting, jag lixom sögs in i ett moln av energi eller nå och vips så hade jag diskat, torkat fint, dammsugit, vaskat och plockat undan! Oj! Å medan jag var inne i mitt energimoln så hade Vidar hunnit med att städa sitt rum superfint för att sedan gå över till Are´s rum för att städa! WTF!? Jag hade inte ens bett dom om städhjälp! Å inte nog med det, medan Vidar var i full gång med att städa i Are´s rum så kommer Are och lägger sig i sin säng! För att sova!!!
Alltså, det måste ha varit nån god gammal ande som kände min trötthet och tänkte, oj, jag hjälper väl den där en sväng så hon inte går sönder. För det kändes som att jag skulle gå sönder- på sant! Sprängd av trötthet!
Men nu känns det bra som fan!
Nyduschad med rena golv och undanplockat tänker jag nu sätta mig framför idol och dricka hundra koppar kaffe!
För det tycker jag att jag är värd! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar