- gammal tant med hål i huvudet

fredag 5 augusti 2011

borta bra...

där vill jag va...
Borta alltså.
Inte hemma.
Jofan, jag vill åka bort!
I väg, poff!
Till Storforsen vill jag fara!
Inte just nu, för nu har jag ju grabbarna och jag vill inte fara till Storforsen med grabbarna, jag vill fara dit själv.
Helst vill jag ju inte fara själv heller, det går inte...
Jag hittar inte...
Å tänk om jag ramlar och bryter benen och är själv?
Eller om jag ramlar ner i forsen?
Det blir ingen Storfors för mig alltså, men jag skulle gärna vilja!

Då skulle jag bo på lantgård...
"Skatuddens lantgård ligger i vackra Lillkorsträsk, 5 km från Älvsbyn. Bo i en nytimrad stuga med utsikt över  sjön. Vedeldad bastu och bastuflotte. Barnvänlig badstrand med grillplats, båt och kanot. Gården har även bagarstuga som går att sova i. Mjölkkor och katter på gården. Hembageri i grannhuset, nära till skidbacke, hundkapplöpningsbana och Storforsen."

Ajajaj, så jag vill dit!
Då kan jag sitta och surra med kossorna, stryka på katterna och ta mig en sväng på kanoten.
Jaa, det skulle vara riktigt jävla najs!
Men men...
Det får bli en annan gång...
Kanske när jag blir stor?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar