- gammal tant med hål i huvudet

söndag 7 augusti 2011

hmmm...

ibland blir jag nästan självsprängd... :/
Typ när jag funderar för mycket.
Varje dag då alltså...
Varför måste jag vara så ambivalent?
Varför, warum, why?
Varför kan jag inte bara vara som man ska?
Å bara göra som man ska?

Typ en sån enkel grej som att beställa hem en TV jävel, det måste ta ett år för mig och vara ett jättestort projekt!
Varför kan jag inte bara göra så som man ska?
Typ gå in på TV affären och säga: Hej, jag vill köpa en TV...
Men nää, det kan inte jag.
Jag måste sitta och läsa om varenda TV apparat som finns och vilja ha varenda TV apparat som jag inte har råd med...
Å om jag hittar en TV som jag tycker är helt ok och som jag dessutom har råd med, då klickar jag den till varukorgen och fortsätter sen att kolla på en massa andra grejer... Typ ett xbox... Å en förstärkare... Å kanske lite kablar?
Då blir det dyrt, å då tömmer jag kassan... :/
Jag lovade mig själv igår att jag inte skulle gå och sova innan jag beställt en TV...
Jag satt uppe till tre...
Trött var jag...
Blev det nån TV då?

Nej för fan, jag förflikade mig... :/
Insåg att jag hade uppe en miljard flikar med olika TV apparater och absolut noll koll om vad som var vad...
Då gick jag och la mig...

Ikväll kan jag inte sitta uppe till kl tre, för i morgon börjar jag jobba.
Jag ska fasen gå och sova kl tio ikväll...
På sant.
Med eller utan TV...
Jag får göra ett till ryck sen ikväll efter att ha lämnat barnen...
Fast då skulle jag behöva städa också, å tvätta, å kanske bada?

Finns det nån sorts hjälpjour för förvirrade gamla tanter som de kan ringa till?
Där det sitter folk som är mycket duktiga på TV apparater som kan säga hur jag ska göra...
Fast om de sa vad jag skulle köpa så skulle jag säkert ändå köpa en annan i alla fall.
För att jag inte förstår vad folk säger...
För att jag är trög.
Trög, trött, gammal och retarded.
En trög gammal trött retarded tant med stora svårigheter att köpa sig en TV.

Nåja, jaja, nu ska jag dricka kaffe och dra ett chill med grabbarna innan vi häver oss ut.
Jag vill mysa en massa med dom först, för sen blir jag utan dom en vecka å det suger!
Fan så trist det blir då!
Tänk om jag åtminstone kunde ha en ny TV då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar