- gammal tant med hål i huvudet

fredag 4 februari 2011

frajdäj hej!

Jaha, nu sover grabbarna... :(
Så jäkla goa har de varit idag! Ovanligt? Näääh, inte det minsta!
Helt fantastiskt otroligt hur man kan älska nån så mycket som sina barn! Nää, ni som inte har nå barn- skaffa! Jag lovar, det är bäst! Jajamen!
Skönt med fredag! Aa, skönt som fan faktiskt! Bara det att jag är så trött så jag nästan känner mig förkyld av trötthet, men det gör inget, inte ska jag då gå och sova... Ska nog höra med grannen min om vi ska umgås lite en sväng, börjar ju vara en hel del timmar sen sist så... :p
Jaha, annars då? Njäe. finns väl inte så mycket annars...  Imorgon tar vi det nog lite lugnt tror jag... Kanske vi bakar lite? Kanske vi pysslar? Kanske vi drar på stan? Kanske vi drar oss upp i nån snöhög? Kanske grabbarna får leka frisörer och pensla igenom mammans hår med vatten? Hmm, jo, det lät som ett bra alternativ! Sovmorgon blir det nog inte i alla fall.... Jag frågade Vidar om vi inte skulle vila ut ordentligt imorgon när vi är lediga, åtminstone till klockan åtta, men näää, det kom inte på fråga, tidigt ska vi stiga upp! Jajamen! Fattar inte varifrån den lille mörten har fått sin morgonpigghet ifrån? Inte är det då från mig i alla fall och inte heller från pappan... Hmmm.... Nä, det måste vara en egen utveckling från han själv... Fast iofs så kan det ju komma från hans morfar och hans farfar, för där sovs det ju inte så länge om morgnarna... Jaja...
På söndag drar vi i alla fall till happis en sväng och leker av oss! Det blir nog bra som vanligt!
Hmmm, måste kolla internet en sväng ikväll också! Mmm, det gör jag nog nu snart, till en kopp kaffe!

Äh, hade fasen inte så mycket nytt att berätta om, jag har inte blivit länge, inte smartare, inte snyggare, men kanske lite tystare? Hmm, jo, tror faktiskt det! Ids inte prata så mycket just... Eller det ids jag nog visst, fast inte ibland... Äh, jag vet inte...

Å just det ja, februari är det ju, hur går det då med mina nyårslöften? Hmmm...
Lägga sig tidigt- fail...
Äta sin medicin varje dag- fail...
Stiga upp tidigt- hmmm... har ändå lyckats några gånger men.... Fail..., tror jag.... Eller halvfail...
Inte klippa håret-  success! Yey! Bra!
Träna- success måste jag nog skriva där! För tränat har jag och kul som fan är det! :D
Jaha, vad mer var det för löften? Hade jag nå mer? Hmmm.... 
Joo, jag hade ju sju löften och här var ju bara fem!
Vad fasen mer kan jag ha gått och lovat?
Att dricka mindre kaffe? Näääh, fan, det kan jag ju inte ha lovat??!? Eller? :O
Nää, så dum är ju inte ens jag...
Men va fasen var det?
Jaja, säkert inget viktigt, men ska ändå fundera en sväng...
Joo, just ja! Att äta minst två gånger per dag- Mega success! Äter nog hundra gånger ibland! Bra! 
Å en till då...
Men fan, måste jag kolla?
Näää, häller upp lite kaffe och funderar vidare...
Aa, just ja, jobba bort mitt minus på flexen- hmmm, har ju jobbat en del ändå förra veckan, men stämplade fel, så  inte for det så mycket från flexen, men det är på G i alla fall... Får fortsätta jobba järnet på tisdag när grabbarna far till sin far... Aa, det löser sig! Allt löser sig! Hela tiden! Å det är ju bra! Om man nu inte är ute efter nå olösligt...
Ja, nää, nu...
Nu blir det kaffe och internet en sväng...
Ha det!

Dagens visa blir en gammal visa som jag lyssnat på en del under mina yngre år... Då på VHS och på LP, nu såhär lite mera modernt- på internet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar