- gammal tant med hål i huvudet

söndag 20 februari 2011

Släkten som blev fördömd till kylan i Norr...

jaha, så har jag fått reda på varför vi är fördömda att bo där vi bor, jag och min familj... :/
Det har nämligen gjorts en stor släktforskning på min mors sida...
Så för länge, länge sen vid konung Erik Segerfeldts tid, närmare bestämt år 970 levde det en anfader till oss, Thord I Byr, som var viking. Ganska coolt faktiskt tycker jag, om det nu inte vore så att han hade börjat jiddra och helt plötsligt bestämde sig för att gå och bli kristen.
Så han slutade att vara viking och byggde en kyrka och levde år 992 vid ett skokloster i Uppland. Han fick några ungar som hette: Herfe, Horse, Rolev, Andvett och Gulv.
Så  kom det sig att nån av ungarna eller ungarnas ungar, jag vet inte riktigt, började opponera sig uti blotningen som försiggick i Svea rike på den tiden. Han tyckte inte att det var en bra sak och ville förbjuda den. Tillslut blev Blot- Sven, kung över Svearna en period, less och arg på vår släkting och bestämde sig för att förvisa honom och hans familj till Nordens kyla för att aldrig ta sig därifrån...
Å så har det väl varit efter det...
Tack Thord! Fuck You Thord!

Eller är det kanske Blot- Sven jag ska tacka???

Jaja, nånå, jag får väl vara glad att jag lever och är snygg i alla fall, även om jag nu inte är så snygg men jag kanske kan bli?
Nå, en dag ska jag bort härifrån, oavsett vad Blot- Sven tycker!
Bort till ett annat land!
Det blir nog bra den dagen tror jag...

Nå, nä nu är jag då så trött, så trött, så jag tror på lite soffläge och lite musik, eller kanske en film?
Eller kanske man bara skulle gå och sova?
Har ingen lunch tills imorgon kom jag just på, å inte känner jag för att fixa nån heller...
Usch, denna trötthet...
Direkt grabbarna far härifrån blir jag så trött och seg... :(
Så nu har jag en sån vecka framför mig... En grabblös... :(
Nåja, på fredag är det fest i alla fall, tyyyp, fest för mig och min lillebror... Nog får vi kul! Vi ska dricka starkt och puffa kvällen lång :D Så ska vi lyssna på Onkel Kånkel och kanske lite Disturbed?

Dagens visa får i stället bli en höjdarvideo som är så jävla bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar