- gammal tant med hål i huvudet

lördag 12 februari 2011

Löööhrtak...

oj, råkade visst sova en sväng... Men nu är jag uppe :)
Å ändå stupade jag till sängs i går, inte så jäkla sent ändå... Direkt lillasyster for hem så tog jag styrsteg rakt mot Are´s säng å så bara poff, sömn... Eller det kan ha förekommit lite mobilspel innan sömnen, kanske, jag minns inte, det brukar göra det, fast jag kanske skippade det i går? Jaa, vem vet?...
Håhå, jaja, nu är jag ju som trött för att jag sovit för länge, men det gör inget, det var skönt att sova...
Hmm, ser ut att vara fint väder ute i dag ändå, men det är det säkert inte, säkert är det kallt... Tror jag ska ta mig en riktig inne lördag och göra ingenting faktiskt! Eller ska nog göra massor här inne då, men inte fara någerst... Inge jobb blir det i dag, hade behövt fara tidigare ju... Ska ta mig ett stycke städ och få ner massor av grejer till förrådet å så... Fast lite kanske jag skulle gå ut ändå, typ och handla... Nå, inte nu i alla fall, för nu blir det kaffe och frukost, om jag orkar... Kaffe blir det i alla fall, just nu faktiskt, åhhh, så gott! Lycka är en  kopp varmt nybryggt kaffe! Det ska jag få varje morgon när jag har skaffat karl, på helgerna i alla fall, då ska jag vakna till doften av nybryggt! Visst finns det såna karlar? Så ska han ha bakat scones också, å städat, å diskat, å snyggat till sig... :D Joo, sen ska vi snosa ett tag efter frukost och sen ska han fara ut nånstans och göra en massa manliga saker, typ skruva i betong, skotta snö eller kladda på med nå olja från nå fordon... Sen kommer han hem och fixar lunch till mig. Efter lunchen brukar han klia mig i håret och ge mig lite massage innan han far ut igen och gör nånting ännu manligare, så jag får bada, lyssna på musik och nappa på lite utan att nån stör, sen kommer han hem igen till kvällen och fixar en god middag...
Goda saker har han ju givetvis varit och handlat också. Till mig... Sånt som jag tycker är gott alltså... Fast han får ju smaka, efter han har diskat undan middagen.
Sen på kvällen så skedar vi och lyssnar på musik, han har den bakre skedpositionen... Ibland ser vi film och ibland spelar han gitarr, fast nää, det gör han ju på morgnarna juh! När han kommer med frukost så har han ju med sig sin gitarr... Joo, det blir nog bra. Han är så söt min man :)

Hmm, undra vad min lillasyster gör? Hörde att nån granne drog för en stund sen å ingen lillasyster är då på Facebook... Omg, tänk är hon och hittar på nå roligt? :O Hmmm, hoppas hon är det... Kanske hon är och skaffar hem en karl till mig? Det tror jag att hon är... Jaha, då kan jag ju inte bjuda hon på frukost, fast hon har säkert ändå ätit frukost för typ sjutton timmar sen... Inte för att hon brukar stiga upp såå tidigt, men massor av tidigare än mig ändå... Å det är nog inte så svårt...

Tror jag ska lyssna på Helloween idag faktiskt... Bra städmusik.
Hoho, nämen, nu var hon ju på FB, min lillasyster helt plötsligt, kanske jag skulle höra då om hon är sugen på nån smörgåsrulle?
Nu väser hon ju uti brevinkastet tom...
Pengar ville hon ha och även en frukostmacka, så jag ska väl ta och fixa lite sånt då...
Gott med frukost ändå, känner jag, det ska man ju äta! :)
Nähmen, lev väl, jag ska ta mig från datorn nu och ut till min spänningsfyllda vardag, fylld med fantastiska händelser, äventyr och ond bråd död... Ja, allt det som finns att läsa om här på min blogg den mest spännande bloggen i historien faktiskt! Ibland funderar jag lite på vem som egentligen orkar läsa min blogg? För det finns ju faktiskt dom som läser- på sant, det ser jag ju på besöksstatistiken, men vem, vad, hur och varför? Se, det vet jag icket. Men hej på er i alla fall! :D Trevligt att "ses". Hoppas att ni har det bra, även om ni nu kanske inte har fullt lika spännande liv som jag... :P
Trevlig lördag på er då, johoråpåpåpå!

Å så dagens visa...

2 kommentarer:

  1. Jag läser iaf halva dina blogg inlägg haha.. dock är jag sämst på att kommentera ;-P

    SvaraRadera
  2. Åhh, kul att du läser halva iaf! Kanske får halvera på bloggen så du ids läsa hela :D Puss!

    SvaraRadera