- gammal tant med hål i huvudet

lördag 11 december 2010

Gör gör gör gör....

...gör färdigt då!
 Idag MÅSTE jag göra färdigt... Så är det bara... Finns lixom inget annat alternativ!
Kom igen nu Jenny! Just do it!
Bara slå in klapparna som ligger här över hela vardagsrumsgolvet, dra igång ett städ, blås upp ballonger och häv dig ut och handla goddamnit!!!
Hmm, är det töntigt med en rosa Darth Vader på Vidars prinsesstårta? Are fick ju rosa spindlar på sin när han fyllde år, men Are gillar ju som rosa...  Fast bor man i Kalix finns det lixom inte så många marsipan färger att välja på och orka börja färga själv... Äh, klart det blir snyggt med en rosa Darth Vader!

Tänk om jag ägde en trappstol? Då skulle jag ha jättefint i mitt gardinskåp! Då skulle jag slippa stå på en köksstol och lixom hoppa och dra ner gardinstycket jag är intresserad av... Då skulle jag slippa knosa och trycka tillbaks de trettioelva andra gardinstycken som kommer med ut av bara farten... Då skulle jag slippa sucka över ordningen i mitt gardinskåp...
Just nu är det exemplarisk ordning i mitt gardinskåp, för jag har hemma en trappstol!
Fatta vad jag ska göra saker med den trappstolen!
Jag ska torka en ventilgrej uppe vid min fläkt,
jag ska torka ovansidan av Are´s takfläkt,
jag ska torka allt som är ovanför 160 cm upp i lägenheten!
Å shit vad jag kan torka uppe på min extrahall förvaring!
Ojojoj, vad jag ska göra saker nu medan jag har hemma trappstolen som min far lämnade här när han var och skruvade upp saker här en dag. Han lämnade den för att han skulle komma tillbaks dagen efter och fortsätta skruva upp saker, men han måste ha försovit sig eller nå, för ingen far har dykt upp ännu... Fast han är söt i alla fall!
Å nu har jag ju hans trappstol! :D
 
Nää, gör, gör, gör, då...
Tänk om man vore ett djur...
Ett djur som bor hos nån som tar hand om en...
En snäll bonde kanske?
Då kunde jag vara en katt.
Då skulle jag springa och jaga flugor typ ibland, men mest skulle jag nog ligga och sova... Särskilt när det är sommar! Åh, tänk att vara katt och ligga och sova i solen!
Sen skulle bondefar klia uti mig hela kvällarna...
Fast lite tråkigt på vintern kanske när man inte kan ligga och sova i solen hela dagarna och bondfar är ute och sköter om djuren och det är kallt ute...
Men då har bonden en fru! Å hon är hemma på dagarna, hon sitter mest i soffan och ser på TV, så där får jag kli när jag vill! Fast nää, det var inte riktigt bra ändå... Ingen fru ska han ha, då kanske de reser bort och stryker på varann i stället för på mig, så ett hembiträde blir bättre! Ett ganska slött hembiträde som tycker om att sitta och stryka på katten... Eller en dräng... Jo, en dräng får det bli!
Då skulle jag inte ha några "måste göra" alls idag...

Fast nu är jag inte en katt...
Inte heller har jag en bonde som tar hand om mig...
Inte en dräng heller...

Så nu SKA jag göra!
        
Hiho   (o o)         
          /| | | \
                 

 Dagen visa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar