- gammal tant med hål i huvudet

torsdag 23 december 2010

snart jul...

oj, det är ju faktiskt julafton imorgon! OMG! :O Det är ju bra! :D
Jag gillar ju som julen! Trist däremot att jag inte kan vara med grabbarna hela julaftons dagen i år... :(
Men tur då att jag har lilla Willow och Victor att fara och fira med!

Hmmm, skulle behöva dra å handla en sväng till julfrukosten imorrn, sen måste jag resa upp granen som bestämde sig för att välta omkull inatt.. POFF!, lät det så låg den där på golvet... :(
Den har ju som varit ganska sned men jag tyckte att jag fått till den ganska bra ändå med hjälp av en massa ståltråd och så... Tydligen så hade jag inte fått till den nog bra... :/
Nå, bara hoppas att julklapparna klarade sig och farmor och mormors gamla julgrans pumlor...

Funderar fortfarande över vad för sorts julklapp jag ska få av min storasyster... Alltså, nog längtar jag som en hel del tills i morgon ändå...
Sen ska jag bara se massor av film och serier och tända massor av ljus och lyssna på massor av musik hela julhelgen, eller kanske hälsa på lite folk också, å kanske jobba lite också, behöver få ihop mina minustimmar ju... Men lugnt blir det då, inge starkdricka, nej nej, icket, nicht...
Så måste jag ju planera lite vad som händer på nyår. En sak som är säker är då att vi antingen måste fara nånstans eller att någon får komma hit och smälla raketer med grabbarna, för det är nog inte den smartaste idén att låta mig ansvara för raketerna... Även om det så är små leksaksraketer så kan det nog ske olyckor om det är jag som ansvarar för dom... Jag kanske ramlar rakt över en raket och poffar mig själv harmynt, eller så kanske jag fastnar med en nagel eller nå i raketen och... ja, jag vet inte, eller så kanske jag helt enkelt glömmer bort att jag tänt raketen och går fram för att tända den, eller så nå annat, jag vet inte, orkar inte fundera på vad som kan hända för jag är så ofundersam idag...
Jaja, värma sig nå mat då kanske och fundera lite på dagsplaneringen...
Knackade på lillasysters dörr för en stund sen men ingen öppnade så jag slår väl på en kaffetår till mig själv sen också...
Å resa granen måste jag komma ihåg! Viktigt att inte glömma!

Nä, men dagens visa då, den är bra... Den fanns oxå med på ett av mina gamla VHS band... Å dom har jag ju sett faktiskt, jopp det har jag, förband till Ozzy var dom en gång för typ hundra år sedan, faktiskt tror jag att det var när jag var sjutton...

2 kommentarer:

  1. Med tanke på hur roligt jag har haft åt dej idag, kan det vara en bra idé att ta in en raketansvarig.... Hur gick det med pumlorna? Ha en underbar God Jul /Anette

    SvaraRadera
  2. Hahaha, joo, det knasade sig visst lite för mig idag... xD
    Några pumlor rök tyvärr, men de finaste klarade sig! :D Tack detsamma och en stor julkram!

    SvaraRadera