- gammal tant med hål i huvudet

måndag 20 december 2010

jo hej

så underbart att få hem grabbarna en sväng! Så fick vi tänt det fjärde ljuset!
Fasen så goa pojkar jag har, nu får jag inte träffa dom innan fredag, å då kommer de bara en sväng :(
Tidigt på morgon kommer dom till julklappsutdelningen, sen åker de med pappan till Rosvik.
Tråkigt!
Men det är ju så det är att separera... :/
Både bra och mindre bra...
Jaja, nu är då mamman massor med trött! Har inte sovit så bra i natt, nästan inget alls faktiskt...
Har bara bökat och bökat, kastat ner det ena täcket, kastat ner det andra täcket, tagit upp det ena täcket, tagit upp det andra täcket, kastat ner kudden, knosat det ena täcket under skallen som ny kudde, tagit upp kudden, knosat ner det ena täcket under fötterna, tittat på klockan och bytt ställning typ maximiljarderhundratusenelvatjugotvå gånger, men tillslut måste jag ändå ha somnat, för jag vaknade ju i dag...
Undra vilket folkslag som är tröttast av sig? Finns det någon sån statistik månne? Alltså inte var man sover längst per capita utan var man helt enkelst är tröttast... Tror faktiskt Sverige kan ligga ganska bra i topp där faktiskt... Jag bor ju i Sverige och jag drar nog upp medlet ganska bra... Sen tror jag faktiskt att alla jag känner är ganska trötta hela tiden, sällan man hör nån som går runt och är pigg... Kommer nog bara på en som jag känner som jag faktiskt aldrig sett trött tror jag... Hmmm, i familjen är det då garanterat pigg fritt i alla fall... Mina föräldrar och syskon är då hela bunten ett stort gäng trötters... Varför är vi alla så trötta hela tiden? Taskigt väder köper jag inte riktigt, även fast jag nog är lite piggare på sommaren, men alltså, borde inte vi människor ha anpassat oss till taskigt väder när vi nästan alltid har det?
Jaja, jag orkar inte fundera uti det nå mer nu för jag är helt enkelt för trött...
Å syrran saknar jag... :(
Kommer inte hem till Kalix före på typ onsdag tror jag... Onsdag eller torsdag... Trist! 

Hoho, nu ska jag lägga mig på soffan och se serie tills klockan blir sovtid, om en timme då alltså...

Dagens visa är den första låten jag hörde med Monster Magnet, från den tiden man fick spela in bra musik på sin VHS från Headbangers Ball som gick på MTV klockan 00.00- 02.00 på måndagar, eller var det söndagar kanske? Eller började det redan kl 23.00? Minns inte riktigt för jag var så liten då... 
Har haft flera kassar med gamla VHS som jag tyvärr kastade under en stor sortering för några år sen, jag ångrar mig lite faktiskt... Visst, ofta man skulle orka sitta och se en massa VHS, men vissa saker från förr finns fasen inte att se på internet, tyvärr... Typ några liveinspelningar och en massa roliga grejer som jag spelat in från ZTV och MTV under åren... Å faktiskt så var det kraftigt mycket med kuligheter på dom kanalerna när jag var liten, fast man idag har svårt att tro att de skulle visa nånting som är värt att sparas på...
Tänk om jag bara kunde ha sparat på de i några år till så hade jag ju kunnat föra över det jag ville ha kvar till datorn... Jäklar vad kula grejjer jag skulle ha då!
Jaja, nu är de i alla fall borta- poff- finns inte- syns inte.
Å nu ska jag se serie.
Å sova.
Å avsluta det senaste av mina ofantligt intressanta blogginlägg med dagens visa, så, ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar