- gammal tant med hål i huvudet

fredag 31 december 2010

Nyårslöften

Sista dagen på året då... Behöver komma på några nyårslöften känner jag! Viktigt med sånt ju. Fast man kan ju annars sätta sig och tjura och muttra att nyårslöften. pah, vilket svammel... Fast jag tänker inte göra så, nä, för jag ska då minsann komma på SJU nyårslöften! Jopp, sju får det bli. Å de ska jag komma på här och nu, innan kaffet är slut för då ska jag försöka söva två små så de orkar vara uppe länge ikväll :D
Okej, då kör jag:

  1. Jag ska börja äta minst två mål om dan! Varje dag! Hela året! Frukost och lunch eller frukost och middag spelar ingen roll, bara jag äter två gånger varje dag! Helst skulle jag äta sju gånger varje dag, eller kanske inte sju, men fem i alla fall... Nåja, minst två ska det då bli...
  2. Jag ska komma ihåg att äta min medicin, som jag fortfarande har glömt bort att ta hur länge som helst... Jo, de ska jag göra, varje dag, hela året!
  3. Jag ska lova det klassiska- att börja träna! Jopp, träna ska jag, börja i alla fall... Nä, men seriöst, i tre månader ska jag träna i alla fall!
  4. Hmmm, det fjärde löftet då... Hmm, fyra, fyra, fyra, fyra.... Jo! Det blir nog det svåraste löftet av de alla! Jag ska börja stiga upp tidigare! Åtminstone när jag jobbar! På helgen och när jag har semester så får jag sova till klockan 100, men annars ska jag verkligen försöka!
  5. Å då ska jag ju även lova att jag ska försöka gå och lägga mig tidigare! När jag jobbar då... Helst innan kl. 23.00! :O
  6. Jag ska sluta ha minus på mitt flex saldo på jobbet! Jajamensan! Plus ska där vara! I slutet av nästa år kommer där att vara massor med plus, sanna mina ord!
  7. Å sju då, det sista... Jo, jag ska inte klippa mitt hår på hela året! Bara toppa det när det verkligen behövs och då bara litegrann i smyg, nu SKA jag spara långt och sluta klippa mig själv så jag ser ut som ett hejcon bacon...
Aa, väldigt seriösa löften faktiskt! Men sån är jag, mogen och seriös,  jajamensan!
Nää, om man skulle lägga sig med grabbarna då och se om de vill sova sig lite, just nu låter de och går på så jag tror att det är en omöjlighet att få dem att vila... men försöka ska jag, vill ju ha dom uppe länge ikväll ju!
Tänk, alltså, bara några timmar kvar till mitt år! Hah!
Det gillar jag! :D

Dagens visa får också bli mogen och seriös! Hoh, kanske skulle passa på att tacka GUD för 2010 också medan jag nu är så mogen av mig... Så TACK GUD! Tack för allt kul jag har fått vara med om! Tack för hjärnskakningen, hålet i huvudet, magsjukan och operationen... Tack för alla fina ting som jag har tappat sönder, tack för alla karlar som du sänder till mig hela tiden och tack för alla pengar! Å du, tack som fan för träknoppen som Are just kom med... Den han bröt sönder från sängen... Tack, det var verkligen schysst med tanke på att jag gillar den sängen som fan! Puss på dig GUD!
¡pnb ʞnʞ bns

 Jaja, dagens mogenvisa då!






2 kommentarer:

  1. Ja då får jag väl börja nappa hos någon annan på kvällarna då, då du ska va ska duktig att gå sova före kl 23.... :P

    och du.. det finns ingen gud..

    SvaraRadera
  2. A just det ja... :/ Hmm, det var ju mindre bra... Du får fortsätta nappa här så länge du vill, bara du låser efter dig när du går! Finns det ingen GUD? :O Say what!!?!

    SvaraRadera